drukuj

Fot. internet

Zdjęcie 1 z 1
Fot. internet
Fot. internet autor: malwina Zdjęcie pochodzi z: Marszałek przydzielił nam mniej pieniędzy niż Zielonej Górze
  • Fot. internet
e-mail malwinawierzbicka1 @wp.pl
malwina
Autor:malwina

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Wiktor
Wiktor śr., 2010-01-13 09:12

Bulwar dostał dofinansownie

Bulwar dostał dofinansownie szkoda że takie małe, ale wszędzie było po 40-50% i w ZG i GW Pozdrawiam.

camp21
camp21 śr., 2010-01-13 09:14

Biskupi

A na Pałacyk Biskupi kaska miejska się znalazła !!
Może Kościół by sam sobie go wyremontował, niech w końcu KK da coś miastu które od lat doi jak krowę.
Grodzki Dom Kultury się sypie, ale oczywiście pierwszeństwo we wszystkim ma KK.
Szanowni Radni Gorzowa, może w końcu czas się określić czy działacie dla dobra Gorzowa i Gorzowian, czy wykonujecie wszelkie zachcianki kolegów w czarnych sukienkach ?!

julka09
julka09 śr., 2010-01-13 18:36

Biskupi

@camp21:

W całej rozciągłości popieram to co napisałeś.Proponuję kolegom w czarnych sukienkach przestać wyciągać łapy i podstawiać tacę! Jeszcze nie słyszałam odkąd mieszkam w Gorzowie,by KK dało coś miastu czy obywatelom,a do tego jeszcze psy wieszają na Owsiaku, wstydzili by się!!! Tak tak szanowni radni określcie się, bo już odnoszę wrażenie,że miasto nasze to MIASTO WYZNANIOWE!!!

Jurek
Jurek śr., 2010-01-13 10:28

Po prostu rozbój...

To jest po prostu rozbój w biały dzień. I trwa to, niestety od wielu lat. Właściwie, od utworzenia województwa zielonogórskiego. Od tego czasu zaczęła się dyskryminacja Gorzowa. W Zielonej Górze zaczęły, jak grzyby po deszczu, wyrastać nowe osiedla mieszkaniowe, gmachy urzędów, takich jak: Komitet Wojewódzki PZPR, Urząd Wojewódzki, Komenda Wojewódzka MO, wyższa uczelnia. Zaczęto budować nowe ulice, obwodnicę miasta, odnowiono starówkę. Od kilku lat, wpompowuje się duże środki na lotnisko w Babimoście, które służy kilku lub kilkunastu osobom. A Gorzów jest ustawicznie marginalizowany. Co robią nasi posłowie, senatorowie, radni? Czy sprawy naszego miasta, są im naprawdę obojętne? Jedynie Pan Radziński usiłuje się przeciwstawić tej sytuacji. Ale cóż-nec Hercules contra plures.

Kika
Kika śr., 2010-01-13 13:16

A dlaczego ma być dla Gorzowa

A dlaczego ma być dla Gorzowa więcej? Jeżeli na południu województwa są większe potrzeby i były lepsze projekty oraz tam mają lepsze pomysły na wykorzystanie tych pieniędzy to dlaczego nie przyznać ich właśnie tam? Nie wiem czy autorka nie wprowadza małej wojenki na stronie MMG bo odnoszę takie wrażenie. Mylne?

banderas
banderas czw., 2010-01-14 17:30

A dlaczego ma być dla Zielonej?

@Kika:

"A dlaczego ma być dla Gorzowa więcej?"
A choćby dlatego że Gorzów jest większy. Ale coś takiego jak sprawiedliwy podział środków to dla zielonogórskich decydentów jakaś abstrakcja
"Jeżeli na południu województwa są większe potrzeby i były lepsze projekty oraz tam mają lepsze pomysły na wykorzystanie tych pieniędzy to dlaczego nie przyznać ich właśnie tam?"
Czy na "południu" jest jeszcze coś oprócz potrzeb?
Na jakiej podstawie twierdzi pani że "południowe" projekty były lepsze?
Oczywiście "południe" to Zielona Góra a ta w oczach zielonogórskich decydentów zawsze będzie miała lepsze pomysły - stąd zgarnia połowę puli a dla reszty pozostają ochłapy.

Kika
Kika śr., 2010-01-13 13:21

Zgadzam się z komentarzem

Zgadzam się z komentarzem numer 1. Autorka nie podaje, że w rozdziale środków zastosowano zasadę 40% i 50%. To duże zaniechanie i brak rzetelności.

Kika
Kika śr., 2010-01-13 13:32

A dofinansowanie do CEA,

A dofinansowanie do CEA, Wyszyńskiego i Strażackiej? Do zakupu sprzętu w szpitalu oraz dofinansowanie bazy szkolnictwa wyższego.

malwina
malwina śr., 2010-01-13 15:50

KikA

@Kika:

Wojenki? Fakty są następujące. Odnośnie tych procentów, które Pani wskazała. Ja nie wiem jaką zasadę zastosowano, ale dla mnie ważna jest żywa gotówka, a nie procenty. Dostaliśmy 4,36 mln zł, a ZG 8,7 mln zł, a gdyby marszałek uwzględnił jeszcze jeden projekt pt. rewitalizacja zabytkowego budynku Grodzkiego Domu Kultury 6 mln zł – z tego połowa czyli 3 mln zł plus 4,36 mln zł na bulwar równa się 7,36 mln zł jest to kwota porównywalna do tej przyznanej ZG? Jest! / „dofinansowanie bazy szkolnictwa wyższego” - przecież szkolnictwo wyższe jest w gestii marszałka i łaski nie robi dając kasę na gorzowską uczelnie. To jest obowiązek wynikający z kompetencji zarządu województwa. Odnośnie wymienionych przez Panią projektów: dofinansowanie do CEA, Wyszyńskiego i Strażackiej to przypominam, że kasa pochodziła z podstawowej, a nie rozszerzonej listy indykatywnej LRPO. Warto przy okazji przypomnieć projekty o które Gorzów ubiegał się w ubiegłym roku, a zostały przez marszałka odrzucone: CEA II etap, projekt „Łączą nas rzeki”, termomodernizacja szkół miejskich, budowa Zintegrowanego Systemu Komunikacji Publicznej oraz Grodzki Dom Kultury. Podsumowując, to co dla Pani jest brakiem rzetelności w przedstawieniu przeze mnie faktów dla mnie jest czystą matematyką, z której od kiedy pamiętam liczba 4,36 jest liczą mniejszą od 8,7.

Wszystkiego dobrego:-)) Malwina Wierzbicka
Kika
Kika śr., 2010-01-13 17:51

Pani Malwino oczywiście

@malwina:

Pani Malwino oczywiście rozumiem tylko brakowało mi procentów. W radio Zachód była dziś dyskusja na ten temat i nacisk kładziona na procenty właśnie. Nie wiem również jaką zastosowano zasadę ale podawano procent plus kwotę dofinansowania. Uznałam, że to ważny fakt . Racja, że "żywy" pieniądz jest namacalny a procenty nie. Pozdrawiam

Jurek
Jurek śr., 2010-01-13 15:28

Dzielmy sprawiedliwie.

Pani Kiko. Nie bardzo rozumiem Pani oburzenia. W artykule Pani Malwiny, nie znalazłem żadnego żądania przywilejów dla Gorzowa. W swym artykule, stwierdza tylko fakt, krzywdzącego dla Gorzowa przydziału środków. A wojenki nie wprowadza, wojenka trwa już od dawna.

Kika
Kika śr., 2010-01-13 17:54

Panie Jurku może naprawdę

Panie Jurku może naprawdę południe województwa miało lepsze projekty ? Wojenka trwa ja wiem

banderas
banderas czw., 2010-01-14 17:33

Na pewno

@Kika:

Południe nie miało lepszych projektów. Po prostu decydenci byli zielonogórscy...

mow_mi_janek
mow_mi_janek śr., 2010-01-13 21:18

psy

"bo to... zła kobieta była"

Szambelan z Zielonej
Szambelan z Zielonej czw., 2010-01-14 05:18

Przeczytałem ze smutkiem

Może ktoś zechciałby opracować "Dzieje wojenki Gorzowsko- Zielonogórskiej" z podaniem pierwszego "starcia".

Jurek
Jurek czw., 2010-01-14 12:17

Smutna jest każda wojenka.

Mości Szambelanie. Nie podejmuję się opracowania "Dziejów..." ale myślę, że jednym z pierwszych starć, była chęć likwidacji w Gorzowie tramwajów. To dzięki Panu Bauerowi, tramwaje do dziś jeżdżą w Gorzowie. Naraził się tym Panu Lembasowi i przypłacił to stanowiskiem. Jakże przykro, że teraz nie mamy takich ludzi, którzy by tak dbali o nasze miasto. Pozdrawiam.

Roman
Roman czw., 2010-01-14 12:36

"Naraził się tym Panu Lembasowi ..."

Mieszkał z rodzina w willi przy ul. Chopina - na przeciwko Szkoły Podstawowej nr 3.... (obecnie nie istnieje - szkoła oczywiście - jak z Lembasami - nie wiem)

edy
edy czw., 2010-01-14 17:45

Powiem krótko...rozwiązać ten

Powiem krótko...rozwiązać ten sztuczny twór jakim jest województwo Lubuskie. Zielona Góra wróci do macierzy czyli do dolnośląskiego a Gorzów zasili Wielkopolskę lub Zachodniopomorskie. Póki będzie istnieć Lubuskie wojenki zawsze będą...

Jurek
Jurek pt., 2010-01-15 09:38

Początek końca.

Chyba ma Pan rację, Edy. Takie pomysły padały już wcześniej. Dotychczas, podchodziłem do nich sceptycznie ale teraz widzę,że ta wojna zielonogórsko-gorzowska, to jest po prostu początek końca tego województwa.