drukuj

Szkoda kasy na zboczeńców!

W mieście ma powstać specjalne ambulatorium

Właśnie dowiedziałam się, że w Gorzowie ma zacząć działać ambulatoriom dla sprawców przestępstw seksualnych.

Czytając codzienną prasę, czy oglądając programy informacyjne w TV można odnieść wrażenie, że otacza nas samo zło. Zdaję sobie sprawę, że nie żyję w idealnym świecie, jednak na wszystkie te doniesienia biorę małą poprawkę. O dobrych rzeczach raczej się nie mówi, kiepsko się sprzedają, bo nie są medialne. Niemniej obok niektórych newsów trudno przejść obojętnie...

Nie muszę daleko szukać. Całkiem niedawno gorzowskie media donosiły, że ojciec molestował swoje nieletnie dzieci, gwałcił je, znęcał się nad nimi psychicznie i fizycznie, a z jedną z córek, 13-letnią dziewczynką miał dziecko. Noworodek zmarł po kilku miesiącach, jednak badania genetyczne nie poddają w wątpliwość jego ojcostwo. Mężczyznę pozbawiono praw rodzicielskich i aresztowano.

Tak... mężczyznę aresztowano, a jak znam życie, a raczej prawo, po kilku miesiącach wypuszczą go z więzienia, wróci do domu i wszystko zacznie się od początku. Jedyne, co zrobią, to wyślą go na terapię. I nawet daleko nie muszą wysyłać, bo moje miasto jest wyjątkowo łaskawe dla pedofilów. Właśnie dowiedziałam się, że w Gorzowie ma zacząć działać ambulatoriom dla sprawców przestępstw seksualnych. Zresztą nie tylko u nas, bo farmakologiczna terapia pedofilów będzie się odbywać w ośmiu placówkach w różnych regionach kraju. Jak twierdzi premier Donald Tusk, program terapii pedofilów ma na celu "ochronę dzieci przed groźbą recydywy groźnych przestępców."

Jestem przeciwna powstawaniu takich placówek, bo nie widzę w nich sensu za grosz. Uważam, że pieniądze NFZ przeznaczone na prowadzenie tego rodzaju ośrodków, można wykorzystać na leczenie ludzi naprawdę chorych, albo na terapię dzieci – ofiar pedofilów. Mówiąc wprost – szkoda kasy na zboczeńców. Po drugie, skoro chcemy chronić nasze dzieci przed „groźbą recydywy groźnych przestępców", to dlaczego nie zamykać pedofilów w więzieniu do końca życia. Przecież w każdym więzieniu są jacyś lekarze, czy psychoterapeuci, niech ich leczą w więziennych ośrodkach medycznych.

Tyle, że nasze prawo jest do bani, bo najczęściej takiego pedofila sadystę wypuszcza się na wolność, a on wraca do domu i nadal mieszka pod jednym dachem z dzieckiem, czy też dziećmi, które skrzywdził. Odnoszę nieodparte wrażenie, że ten pomysł naszego premiera organizowania ośrodków farmakologicznego leczenia pedofilów to nic innego jak wyręczanie nieudolnych sądów. Przecież w państwie prawa to prawo właśnie powinno chronić dzieci przed pedofilami, a nie placówki medyczne.

Zastanawiam się, dlaczego premier nie wziął pod rozwagę innej możliwości ochrony dzieci przed zboczeńcami. Dlaczego na przykład nie zalegalizuje się odcinania narzędzia zbrodni? Koszty mniejsze, a do tego stuprocentowa gwarancja nie popełnienia ponownie czynów pedofilskich...

Zdjęcia

  • W mieście ma powstać specjalne ambulatorium
...a taka sobie kobieta. Pracuję, piszę, czytam, wciąż uczę się życia od nowa z nadzieją, że się w końcu nauczę!
rodorek
Autor:rodorek

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Jamajka
Jamajka pt., 2011-09-09 13:15

Krew mnie zalewa, jak jednego

Krew mnie zalewa, jak jednego dnia czytam, że zamyka się jakieś poradnie szpitalne, bo nie ma kasy, czy lekarzy - w każdym bądź razie - zamyka się coś, co było dostępne dla pacjentów, a tu otwiera się ambulatorium dla zboczeńców! Bo w więzieniu się ich nie da leczyć?
No kurde, ośrodki dla przestępców! Nie no, brak słów.

joannadiablo
joannadiablo pt., 2011-09-09 13:58

słyszałam o tym

od pewnego czasu mówiło się, że w Gorzowie takie coś dla takiego "czegoś" będzie. Powinni obcinać i tyle. Żadne leczenia czy resocjalizacje w zakładach karnych na takich zboczeńców nie działają! Ile razy słyszy się, że wypuszczony z jakiegoś zakładu zboczeniec ponownie wyrządza komuś krzywdę. To niehumanitarne co napiszę- ale takie jednostki powinny być całkowicie wykluczone za społeczeństwa bez możliwości powrotu! Zobaczcie jak jest w USA- tam każdy dewiant seksualny czy pedofil nawet po leczeniu musi o tym poinformować otoczenie i sąsiadów.

----------------------------------------------------------------------------
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 14:08

Hmm... zdjęcie dodane przez

Hmm... zdjęcie dodane przez redakcję to prawie klimaty z Resident Evil. Artykuł nie mniej mroczny. Obawiam się, że sytuacja z pedofilami to jedna z tych, z których zwyczajnie nie ma wyjścia. Jaki wariant by nie rozważać, nie jest dobry. Pedofilia moim zdaniem jest chorobą psychiczną, dość, że umysł dorosłego człowieka nie funkcjonuje normalnie w zakresie seksualności, to jeszcze nie panuje nad nad swoim zachowaniem - dokonuje świadomie czynu zabronionego. Czy się da wyleczyć takiego człowieka? Chyba choroby w tej sferze są nadal słabo znane i leczenie mało kiedy jest skuteczne na dłuższą metę i trzeba liczyć się z powrotem choroby. Izolacja, skazujemy społeczeństwo na dożywotne utrzymywanie kogoś kto nie przedstawia dla niego większej wartości - społeczeństwo na szerszą skalę tego nie udźwignie. Izolacja na jakiś czas - skończy się tym co opisane w artykule. Często ten człowiek jest kimś utrzymującym rodzinę, przyjdzie nam zapłacić za jego utrzymanie i za jego rodzinę. Po powrocie separować tego człowieka od rodziny - logiczne - ale skąd wziąć dla niego mieszkanie itd. - czy nie należy się bardziej jakiemuś młodemu małżeństwu z dzieckiem? Od obcinania części ciała, to już nie daleko do palenia na stosie - raczej typowo damski pomysł kierowany emocjami nie popartymi rozsądkiem. Po pierwsze nie wiadomo jak będzie sobie używał po takiej kastracji i jak się zachowywał (psychika jednak jest już i tak "uszkodzona"), po drugie a jak się okaże, że to był jakiś tylko taki spisek dzieciaka i znajomych (oglądałem program o takim w telewizji) to potem, co? Przyszywanie? Za takimi karami i karą śmierci nie jestem. Osobiście widziałbym rozwiązanie aby tacy osobnicy funkcjonowali w jakiś ośrodkach z zakazem ich opuszczenia (bransoletki), aby sami sobie robili kanapki, dostawali jakąś pracę jak nie potrafią sobie jej sami znaleźć i żyli na tyle dobrze, na ile zapracują na siebie. Oczywiście pomysł z umieszczaniem ich w gorzowskim szpitalu to tez jakiś pomysł, można to rozważać jako karę, kto był ten wie.

Roman
Roman pt., 2011-09-09 14:22

" kogoś kto nie przedstawia dla niego większej wartości "

@Muminek:

A co z J.M.Barrie oraz Lewis Carroll? Ten od "Piotrusia Pana" lubił małych chłopców a ten drugi od "Alicji w krainie czarów" - małe dziewczynki!
I ciekawe ze pedofilii doszukuje się wśród facetow - a kobiety nie bywaja niezdrowo zafascynowane dziećmi?

Czed
Czed pt., 2011-09-09 14:32

http://www.2o.fora.pl/rozmowy

@Roman:

http://www.2o.fora.pl/rozmowy-przy-kufelku-piwa,42/pedofilia-kobieca-hip...

-------------------------------------------------------------------------------------------------- "prawie wszystkie mądre tezy mają dla równowagi równie mądre antytezy" BAŚKO! PRZEGRAŁAŚ!
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 14:43

No czyli mój pomysł dobry,

@Roman:

No czyli mój pomysł dobry, pisali by książki w izolacji, nie robiąc dzieciom krzywdy. Wydaje mi się, że statystycznie większy procent to mężczyźni - wydaje, bo nie znam statystyk. Mężczyźni z natury mają większą skłonność do agresji i większy problem z zapanowaniem nad własnym libido. Choroba psychiczna może się zdarzyć w przypadku każdej płci - to fakt.

Jamajka
Jamajka pt., 2011-09-09 15:31

Ale przecież są takie ośrodki

@Muminek:

Ale przecież są takie ośrodki - nazywają się więzienie ;)
Psychiatra na etat i już, taniej niż otwieranie nowych ośrodków dla przestępców zboczeńców.

rodorek
rodorek pt., 2011-09-09 14:37

Dodam jeszcze do tematu

Dodam jeszcze do tematu pedofilii coś, co póki co nie dot. Polski, ale kiedyś… kto wie? W USA, a dokładni w Baltimore odbyła się konferencja zorganizowana przez… pro-pedofilskich aktywistów, na której to pedofile domagali się zmiany definicji - pedofilia! Podczas konferencji dyskutowano na temat seksualności dzieci i zastanawiano się w jaki sposób można wykreślić pedofilie z listy zaburzeń psychicznych. Grupa, która zorganizowała panel dyskusyjny klasyfikuje pedofilie jako normalną orientacje seksualną, tłumacząc to tym, że ludzie rodzą się z pociągiem seksualnym do dzieci. Ich zdaniem nie można również leczyć pedofilów. Co ciekawe, powyższy pogląd popierają amerykańscy psychiatrzy…
Za zmianą definicji padały argumenty, które wprowadziły mnie w stan lekkiego szoku. Cytuję:
„Dyskutanci podkreślali, że Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne ignoruje fakt, iż pedofile „żywią uczucia miłości do dzieci”. Tę „miłość” można ich zdaniem porównać do zafascynowania heteroseksualnego dorosłych osób, jak również do zafascynowania homoseksualnego. Niemal wszyscy paneliści zgodzili się, że pedofile są „niesprawiedliwie piętnowani i demonizowani przez społeczeństwo” i że „dzieci z natury nie są w stanie wyrazić zgody” na seks z osobą dorosłą, dlatego powinno się dopuścić do takiego aktu bez ich zgody.”

Nie dopuść, żeby Twoje marzenia zarosły zielskiem:)
ankabee
ankabee pt., 2011-09-09 20:59

Kiedyś homoseksualizm...

@rodorek:

...był dewiacją , teraz jest jedną z orientacji seksualnych i to samo pewnie stanie się z pedofilią za jakiś czas. To co nie jest normalne stanie się normalne i nic nie będziemy mieli do powiedzenia.
Co do poradni-Gorzów liczy na "rozwój" miasta gdyż będzie to jedyna w Polsce taka poradnia i znów na usta ciśnie się pytanie - Czy nasze dzieci będą tu bezpieczne? Ktoś powie,że wyolbrzymiam ale kiedy chodzi o dobro moich dzieci to zawsze będę wysuwać pazurki. Ci wszyscy , którzy przyjadą na leczenie gdzieś będą musieli przebywać, nocować, mieszkać i kiedy żyją w różnych miejscach kraju ryzyko spotkania pedofila jest prawie zerowe ale wtedy kiedy przybędą do Gorzowa...mam mieszane uczucia, uważam ,że to nie jest dobry pomysł ale i tak nikt się ze zdaniem ludzi nie liczy , bo czy ktoś się pytał mieszkańców Gorzowa co oni na ten temat sądzą? Nikt!

anucha
gonia
gonia pt., 2011-09-09 21:13

Nie jedyna w Polsce -

@ankabee:

ambulatoria leczące pedofilii mają być także w Choroszczy, Krakowie, Warszawie i Warcie.

gonia
ankabee
ankabee pt., 2011-09-09 21:14

Tak, mają być ale w Gorzowie...

@gonia:

...powstanie najszybciej...

anucha
rodorek
rodorek pt., 2011-09-09 14:40

Czed, chętnie przeczytam na

@Czed:

Czed, chętnie przeczytam na MM-ce twój artykuł "nie do pieca" na temat kobiecej pedofilii. Do dzieła!

Nie dopuść, żeby Twoje marzenia zarosły zielskiem:)
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 14:46

Ale ja też Czed, chętnie

@Czed:

Ale ja też Czed, chętnie przeczytam twój artykuł o "damskiej pedofilii". Myślę, że męska czy damska, to jest ten sam problem, za wyjątkiem, że w damskiej nie ma co obciąć.

Czed
Czed pt., 2011-09-09 14:49

!!!

@Muminek:

Słuchaj no
Wiesz na czym polega obrzezanie kobiet? Nie wiesz i nie pisz o obcięciu czegoś. Wygoogluj sobie .

-------------------------------------------------------------------------------------------------- "prawie wszystkie mądre tezy mają dla równowagi równie mądre antytezy" BAŚKO! PRZEGRAŁAŚ!
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 14:59

Nie wiem, ale jestem pewien,

@Czed:

Nie wiem, ale jestem pewien, że mi to wytłumaczysz.

Czed
Czed pt., 2011-09-09 15:14

Po co? Co ja Twój psor?;P Kto

@Muminek:

Po co? Co ja Twój psor?;P
Kto chce wiedzieć - znajdzie sposób.Kto nie chce wiedzieć - znajdzie wymówkę ;P Słowa mojego psora ze Szczytna ;P

-------------------------------------------------------------------------------------------------- "prawie wszystkie mądre tezy mają dla równowagi równie mądre antytezy" BAŚKO! PRZEGRAŁAŚ!
Irena
Irena pt., 2011-09-09 20:42

Pani rodorek. Czed napisal i

@rodorek:

Pani rodorek.

Czed napisal i edytowal. Nie bylo "do pieca" po edyt. Poprawil sie. Skorygowal.

Irena - pozdrawiam z Londynu wszystkich gorzowiakow!
Naczelny_geM
Naczelny_geM sob., 2011-09-10 05:25

DZIEKUJE ZA POZDROWIENIA

@Irena:

DZIEKUJE ZA POZDROWIENIA odwzajemniam

Czed
Czed pt., 2011-09-09 14:43

W krajach arabskich kobiety

W krajach arabskich kobiety pedofile są obrzezane a faceci pedofile kastrowani!
Popieram
;P

-------------------------------------------------------------------------------------------------- "prawie wszystkie mądre tezy mają dla równowagi równie mądre antytezy" BAŚKO! PRZEGRAŁAŚ!
rodorek
rodorek pt., 2011-09-09 14:46

Popieram!

@Czed:

Popieram!

Nie dopuść, żeby Twoje marzenia zarosły zielskiem:)
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 14:48

A co w przypadku gdy wyrok po

@rodorek:

A co w przypadku gdy wyrok po kilku latach okaże się błędny i zmanipulowany? Mało to mamy przypadków, że po głośnych aferach to już nie wiemy gdzie jest przestępstwo, a gdzie gra polityczna?

rodorek
rodorek pt., 2011-09-09 14:57

Zgadzam się, że zdarzają się

@Muminek:

Zgadzam się, że zdarzają się takie przypadki. choćby sytuacja kiedy przy rozwodzie żona chce ugrać więcej dla siebie i jako argument wyciąga bzdurny zarzut wykorzystywania dzieci przez ojca. Może jestem idealistką, ale od tego jest prawo. To ono winno dochodzić prawdy.

Nie dopuść, żeby Twoje marzenia zarosły zielskiem:)
Muminek
Muminek pt., 2011-09-09 15:01

Prawo myślę rozwiązuje to w

@rodorek:

Prawo myślę rozwiązuje to w ten sposób, że unika takich kar. Sprawiedliwość jest ślepa jak wiadomo i przekupna. Często istnieje wiele wersji prawdy. Uważam, że nie ma sensu łamać praw człowieka, aby bronić praw innego. Aby czuć się upoważnionymi do osądzania kogoś nie możemy się sprowadzać do jego poziomu.

rodorek
rodorek pt., 2011-09-09 15:08

Muminku, tylko, że to prawo

@Muminek:

Muminku, tylko, że to prawo człowieka, a dokładnie bezbronnego dziecka złamał ten, który je skrzywdził...

Nie dopuść, żeby Twoje marzenia zarosły zielskiem:)
Naczelny_geM
Naczelny_geM sob., 2011-09-10 05:26

Popieram

@rodorek:

Popieram

camp21
camp21 pt., 2011-09-09 19:48

<>

@Czed:

To bardzo ciekawe co piszesz.
Będąc w 2004r w Iraku widziałem na własne oczy 12letnie dziewczynki w ciąży ze starymi szuszfolami i jakoś nikt ich nie kastrował.
Mało tego, pewne plemię z bagien w okolicach Karbali ma zwyczaj dosyć egzotyczny jak dla nas.
Kandydat na męża chcę się ożenić z dziewczyną gdy wszystko jest zapięte na ostatni guzik to ojciec dziewczyny spędza noc z córka i rano oświadcza czy jest gotowa do małżeństwa, jeżeli tak to wychodzi za kandydata.

Co kraj to obyczaj, to co dla nas szokujące gdzie indziej jest normalne.

Jamajka
Jamajka pt., 2011-09-09 20:43

Tylko, że my chyba jesteśmy

@camp21:

Tylko, że my chyba jesteśmy trochę bardziej cywilizowani, niż jakieś plemię?
Nie wiem, może się mylę, nie posiadam wiedzy na ich temat.

redakcja
redakcja pt., 2011-09-09 15:43

...

Konto Czeda zablokowane na miesiąc za trollowanie. W celu zdjęcia blokady po upływie tego terminu trzeba osobiście zgłosić się do redakcji.

Roman
Roman pt., 2011-09-09 15:54

????

@redakcja:

Wyjasnij pojecie "trollowanie"?
Przeginacie. Przecież niczego uwlaczajacego nie pisał!?

redakcja
redakcja pt., 2011-09-09 15:59

...

@Roman:

Ocena należy do redakcji.

nicole
nicole pt., 2011-09-09 16:12

:)^-^???

O to samo chciałam zapytać, w którym miejscu Czed trollował???
Ja tu nie widzę niczego co obrażałoby kogokolwiek oprócz pedofilów obojga płci!

Ja już tu nic nie rozumiem, NIC! :(

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
Danuta32
Danuta32 pt., 2011-09-09 16:25

Ja też chciałam

@nicole:

Ja też chciałam

Mieszkam w Gorzowie piąty rok. Pozdrawiam Danuta
Jamajka
Jamajka pt., 2011-09-09 16:16

Odnośnie obcinania "narzędzia

Odnośnie obcinania "narzędzia zbrodni" mam rzeczywiście mieszane uczucia. Bo niby kara adekwatna do czynu, przynajmniej tak mi się wydaje, ale jeśli sąd się pomylił?
A może wystarczyłyby więzienie o zaostrzonym rygorze (są takie?;)) i wypisane na czole - jestem pedofilem. Tam już by go chyba ukarali odpowiednio, dodatkowo.

Pewnie byłabym bardziej stanowcza "ZA", gdyby to mojemu dziecka stała się krzywda...

camp21
camp21 pt., 2011-09-09 19:51

<>

@Jamajka:

Gdyby prawo było tak działało i obcinało "narzędzie " zbrodni to ciekawe ile osób chodziłoby bez prawej / lewej dłoni?
Złodziej to złodziej i łapę wyciągał po cudze.

Jamajka
Jamajka pt., 2011-09-09 20:38

Wydaje mi się, że dosyć ważna

@camp21:

Wydaje mi się, że dosyć ważna w tym wszystkim jest waga przestępstwa, jeśli mogę to tak określić. Złodziej jak ukradnie, nie wyrządzi tym takiej krzywdy, jak zboczeniec, który gwałci dziecko.

nicole
nicole pt., 2011-09-09 16:23

:)^-^

Ja sądzę, że z obcinaniem jak z trollowaniem, jedni widzą trolla w kimś w kim inni nie widzą, gorzej jak pedofil okaże się nie - pedofilem w oczach kogoś kto w nim zobaczył pedofila, konto można odblokować, gorzej z obcięciem, nie odrośnie.

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
redakcja
redakcja pt., 2011-09-09 16:24

...

Konto Stta i Kasia76 zablokowane na miesiąc za trollowanie. W celu zdjęcia blokady po upływie tego terminu trzeba osobiście zgłosić się do redakcji.

nicole
nicole pt., 2011-09-09 16:31

:)^-^???

Dobra, Kasia76 zadała pytanie i została zablokowana.

No i zostanie tylko edy...

Edy nie pyta...

Pytanie zadam, dopóki jeszcze jestem: Za co Kasia76 została zablokowana???

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
redakcja
redakcja pt., 2011-09-09 16:29

...

Wszelkie wątpliwości dotyczące zablokowanych kont i komentarzy będziemy wyjaśniać wyłącznie w redakcji, w uzasadnionych przypadkach przez telefon.

nicole
nicole pt., 2011-09-09 16:37

:)^-^ :'(

żegnam was

już wiem

nie załatwię wszystkich pilnych spraw

idę sam, właśnie tam

gdzie czekają mnie

tam przyjaciół kilku mam, od lat

dla nich zawsze śpiewam, dla nich gram

jeszcze raz

żegnam was

nie spotkamy się :"(

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
Anula
Anula pt., 2011-09-09 16:44

Smutno !

@nicole:

Smutno !

Naczelny_geM
Naczelny_geM sob., 2011-09-10 05:27

Gdzie?

@Anula:

Gdzie?

redakcja
redakcja pt., 2011-09-09 20:58

...

Konto Ireny zablokowane. Redakcja prosi o telefoniczny kontakt, 95 722 57 72, od poniedziałku do piątku od 9 do 17.

ankabee
ankabee pt., 2011-09-09 21:09

Chciałam jeszcze zaznaczyć...

...że czynność o podłożu seksualnym nie musi wykonana być tylko narządem płciowym więc kastracja chyba nie do końca ma sens...

anucha
alexandra
alexandra pt., 2011-09-09 22:13

a nie można zrobic czegoś

z owym "narzędziem" aby już nigdy nie było w stanie gotowości? i nie mówię tu o podawaniu leków bo nikt nie zmusi delikwenta do łykania tabletki czy cos, może możnaby to "narzędzie" zepsuć jakoś?? tak by służyło tylko do załatwienia potrzeb fizjologicznych ?? żeby stało się na zawsze takie ....ee.......zdechnięte ?? może i nie jest to jedyne narzędzie do krzywdzenia dziecka ale "najgłówniejsze ".

alexandra------ http://www.sosbokserom.com.pl/
ankabee
ankabee pt., 2011-09-09 22:17

Olu, nie tylko owe "narzędzie"..

@alexandra:

..wyrządza krzywdę i trudno mówić czy jest ono "najgłówniejsze"-a ręce? W końcu to "zły dotyk"...nie jestem pewna czy "popsucie narzędzia przestępstwa" spowoduje ,że pedofil nie będzie już pedofilem i nie będzie krzywdził dzieci...

anucha
alexandra
alexandra pt., 2011-09-09 22:24

no na pewno

jak mu już nigdy nie stanie to będzie pamiętał za co była ta kara :)

alexandra------ http://www.sosbokserom.com.pl/
ankabee
ankabee pt., 2011-09-09 22:25

Nie sądze Olu, nie sądzę...

@alexandra:

...niestety nie jest to takie proste jakby się wydawało-to siedzi głęboko w psychice...

anucha
nicole
nicole pt., 2011-09-09 22:26

:)^-^

Ola dobrze mówi, jakby było zdechnięte to przynajmniej dzieci by nie robiło. A zły dotyk może dałoby się wyplenić. Gonia pisze, że zło rodzi się w mózgu, więc gdyby tak przeszczepić mózg to mogłoby pomóc...
Tylko co zrobić, żeby narzędzie zdechło?

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
  • 1 Strona
  • 1
  • 2