drukuj

MM-ka żyje Foto Dayem?

fot. archiwum

Żyjemy w epoce kultury obrazkowej. Może to dlatego nasz portal żyje imprezami fotograficznymi?

Współcześni, pośpiesznie żyjący ludzie miast długich, epickich wypowiedzi wolą chadzać
na skróty: w opisywaniu świata, w wypowiadaniu sądów o otaczającym nas świecie...
Wolą opowiadać świat obrazkami...

I stąd, podejrzewam, upodobanie MM-kowiczów do - przystępnej dla wszystkich, w dobie techniki cyfrowej - sztuki fotografowania i szczególna popularność MM-kowych Foto Day.
Można śmiało powiedzieć, że tematyka Foto Day zdominowała naszą MM-kę. Rozpala emocje, konsoliduje społeczność, organizuje nawet życie towarzyskie. To fakt, a z faktami się nie dyskutuje.

Zaczynająć przygodę z MM-ką miałem nadzieję na uczestniczenie w projekcie zakładającym aktywizację ludzi, w których chęć wypowiadania się na łamach jest niemal przymusem nie do okiełznania, na swoistej platformie dla przedstawiania własnych poglądów, prób wypowiedzi literackich, publikacji wierszy, toczenia dyspót na róźne, interesujące wiele osób tematy.

Oczekiwałem, że Redakcja będzie te dyskusje moderowała, próby literackich, czy tylko publicystycznych wypowiedzi nowego narybku dziennikarskiego oceniała i ( może nawet ) przezentowała na swoich łamach. I tak się dzieje- ale zachwiały się proporcje.

Kultura wypowiedzi "obrazkami" zdominowała naszą MM-kę. Coraz mniej jest prób wypowiedzi literackich, zajmującej publicystyki, dyspót na tematy nie związane z Foto Day.
Dla mnie to wielka strata, swoiste zubożenie wielowątkowej, z założenia, idei MM-ki.

Ciekaw jestem Waszego zdania na ten temat, zdania Redakcji. Czy jest coś na rzeczy w tym co piszę?

Zdjęcia

  • fot. archiwum
bytek
Autor:bytek

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Anula
Anula wt., 2011-06-28 09:30

Moim zdaniem

To prawda. Zdjęcia zdominowały stronę. Nie mam nic przeciwko zdjęciom ale do zdjęć fajnie byłoby poczytać jakiś dobry tekst. Poeci są niszczeni, felietoniści także. Moim zdaniem nastąpiło przesilenie i ten kto szanuje siebie i swoją twórczość dał stąd wióra. (Albo pokazuje się rzadko)

nicole
nicole wt., 2011-06-28 09:39

:)^-^

A może dodawać zdjęcia z fotodeja w formie komiksu? Ciekawe jak by wyszło :DDD

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
nicole
nicole wt., 2011-06-28 09:44

:)^-^

Ejże! Rodorek się szanuje, a dodaje tu teksty, może by tak nie uogólniać, nieprawdaż? ;)

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
Anula
Anula wt., 2011-06-28 11:46

Napisałam ( Albo pojawiają

@nicole:

Napisałam ( Albo pojawiają się rzadko) ! Nie uogólniam i absolutnie nie miałam na myśli konkretnej osoby.Gdybym miała rozszerzyć listę znalazłoby się na niej kilka dodatkowych osób. Uprzejmie proszę o nie wkładanie mi w usta słów, których nie napisałam!

nicole
nicole wt., 2011-06-28 19:35

:)^-^

@Anula:

Proszę bardzo. ;>

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
Ben
Ben wt., 2011-06-28 09:59

Ważne treści portalu

Ważne treści portalu zdominowane zostały przez publikację różnych "fiu - bździu" jednakowoż umykają w gąszczu bezsensu publikacji. Pani Anula zauważyła - "ten kto szanuje siebie i swoją twórczość dał stąd wióra" - potwierdzam i popieram takie działanie. Uzdolnione literacko panie piszą swoje blogi (Pozdrawiam panie R, M, M) pan L publikuje na alternatywnym portalu bardzo dobrą publicystykę (Pozdrawiam).

Ogromną winę za poziom ponosi redakcja, która nie umie okiełznać chamskich komentarzy jednakowoż nie dotrzymuje danego słowa o usuwaniu kont użytkowników, którzy notorycznie i z rozmysłem obrażają innych, tudzież puszcza "artykuły", które nie powinny wyjść na światło dzienne!

Konkludując - portal w zatrważającym tempie stacza się ku dnu. Czytać nie ma co. Komentować tym bardziej.

Pozdrawiam,
Darek

Muminek
Muminek wt., 2011-06-28 11:01

Jest trochę portali

@Ben:

Jest trochę portali alternatywnych, gdzie można uciec i ludzie to robią.

Muminek
Muminek wt., 2011-06-28 10:05

Widocznie fotodejowcy mają

Widocznie fotodejowcy mają mają najmocniejszą psychikę i większość (myślę, że nie wszyscy) w ramach własnych ambicji czy zwykłej wdzięczności za możliwość odbycia wycieczki publikuje, bez względu co później przyjdzie im poczytać pod tekstem i z czego się tłumaczyć. Oczywiście, że prościej zrobić jakiś kilka zdjęć i pokazać niż napisać jakiś tekst, to też decyduje. Jest fotodej, są zdjęcia, gdyby portal zaczął organizować konkursy literackie, byłyby teksty literackie - to już faktycznie wola redakcji. Myślę, że to co się tu publikuje to kwestia nie tyle redakcji (redakcyjni dziennikarze tu nie piszą) tylko komentujących, bo moim zdaniem nic innego niż właśnie komentarze mm-kowiczów ukształtowały jej obecną formę, czyli to kto publikuje i co publikuje. Autorów można zachęcać, albo zniechęcać, z czym mamy obecnie do czynienia każdy musi sam ocenić. Jeśli chodzi o mnie zmęczyły mnie liczne komentarze "miszczów", którzy wiedzą wszystko najlepiej, zarazem w ramach portalu nie mają do zaprezentowanie nic... Myślę, też że nie jest złe, że ludzie robią zdjęcia, bo sam uwielbiam "pstrykać", brak równowagi myślę nie powinien przykręcić kurka z FD, tylko dać sygnał do podciągnięcia reszty. Oczywiście najlepsza zasada jest taka "chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam", więc jakby ciężar podciągnięcie treści literackich lezy po stronie tych, którym doskwiera ich brak. Mm-ka nie jest komercyjna, napisania fajnych tekstów nie zleci redakcja, bo autorzy piszą za friko! Choć może gdyby były wskazówki od redakcji jakich tekstów chciałaby więcej i jakich zdjęć, to może wszystko mogłoby iść w nieco innym kierunku. Redakcja ma ambicje jednak stać bardzo z boku, nie mieć zdania, więc większość czasu portal idzie własnym torem, co może jest dobre, a może złe, trudno powiedzieć.

Tomahawk
Tomahawk wt., 2011-06-28 10:28

zgodze się z opinią Bena

Najlepsi autorzy odeszli z mm. Publikują na innych portalach lub blogach.
Może dlatego że publikacja na mm nie daje satysfakcji, redakcja nie docenia dobrych autorów, a poziom komentarzy pod artykułami dopełnia reszty?

jaga
jaga ndz., 2011-07-03 11:49

Ja tam nie rozumiem o co

@Tomahawk:

Ja tam nie rozumiem o co chodzi , rzadko czytuję to co tutaj piszą . Tak , panie Tomahawk- A panowie redaktorzy sobie patrzą jak tu ludziska się zabijają . Mogliby coś napisać, kogoś pochwalić albo karę nałożyc za złe zachowanie . A tak to jakby dzieci łopatkami się pobijały i poszły sobie do każdego domu każdy . I tak to się wszystko zakończy , a portal lubić zaczynałam nawet i nawet bardzo .

Gorzowiak
Gorzowiak wt., 2011-06-28 10:58

Macie coście chcieli

Poodchodzili ponieważ dosyć mieli rąbanki i sypania soli na rany! Słusznie !

------------------------------------------------ http://pl-pl.facebook.com/people/Igor-Jankowiak/100001468775117 Szukaj mnie na facebook.com i nie pisz, że jestem Meg!
spoko
spoko śr., 2011-06-29 01:48

Prrrrry,panie gorzowiak;

@Gorzowiak:

Sami żeście nasypali soli tyle że nawet śledzie by padły z przesolenia.
Nie wiem dlaczego zawsze przekierowujesz winę na innych. :(

Kasia76
Kasia76 wt., 2011-06-28 12:11

Foto Daye to są imprezy

Foto Daye to są imprezy cykliczne i logicznym jest że po imprezie jest konkurs. Uważam, że problem niskiego poziomu zależy od tych czynników o których wspomniał pan Ben. Oprócz tego co napisał pan Ben pojawia się tutaj kwestia umiejętności komentowania a to według mnie leży. Są kłótnie a nie komentarze kulturalne. Mmkowicze niektórzy lubują się w wyzwiskach, w obrażaniu, w dogadywaniu itd. To nie powinno mieć miejsca i za to jak pan Ben obwiniam redakcję portalu.

Kasia
Jamajka
Jamajka wt., 2011-06-28 12:42

Czy MM-ka żyje Foto Dayem?

Czy MM-ka żyje Foto Dayem? Możliwe. Bo też impreza jest przednia, niepotwarzalna i jedyna taka w mieście :).

Pewnie, że chciałoby się, żeby MM-ka tętniła życiem i w innych dziedzinach, ale wydaje mi się, że ataki personalne i wieczne wymądrzanie się co niektórych, zniechęciło przynajmniej kilka fajnie piszących i zajmujących się między innymi problemami codziennymi Gorzowa osób. Szkoda.

Niemniej jednak ten portal to żywy organizm (tak gdzieś wyczytałam kiedyś i strrrasznie mi się spodobało, więc zapamiętałam i powielam ;)), i żyje własnym życiem. Jeśli jest za mało jednych tematów, a więcej innych - widać taka jest potrzeba organizmu ;).

Nadmienię też, że irytuje mnie pobłażliwe, czy prześmiewcze pisanie w stylu "... publikację różnych "fiu - bździu...". Uważam, że na tego typu portalach nie musi być śmiertelnie poważnie i nie tylko super ważne tematy muszą być podejmowane (choć są mile widziane), natomiast cynicznie podejście do lżejszych, że tak powiem, treści powoduje, że ci, którzy nie mają daru pisania poważnych tekstów czują się niefajnie.

Jesteśmy tylko ludźmi, jeden lubi poważną polemikę, inny historię, sport, poezję, a są i tacy, którzy lubią fotki i "fiu bździu" i takich tekstów tutaj oczekują. Jak będę chciała samej powagi to pójdę na portale typowo informacyjne - tam jest codziennie śmiertelnie poważnie i same ważne tematy się tam podejmuje.

Co ciekawe, krytyki portalu i jego zawartości często podejmują się osoby, które nie wniosły nic, nie napisały ani jednego tekstu, bądź wniosły bardzo niewiele. Wiem, że nie każdy musi pisać, by być MM-kowiczem, ale jeśli czegoś wymagamy, czy oczekujemy, to spróbujmy najpierw coś od siebie dać, by potem z czystym sumieniem narzekać.

To my tworzymy ten portal, nikt inny. Jak jest niefajny, to to zmieńmy to, zamiast psioczyć ;).

Ben
Ben wt., 2011-06-28 13:03

"Fiu bździu" są to "artykuły"

@Jamajka:

"Fiu bździu" są to "artykuły" w stylu pani "zaradnej". Jak dotąd jest królową Fiu Bździu gorzowskiego portalu.

Pozdrawiam,
Darek

nicole
nicole wt., 2011-06-28 19:38

:)^-^

@Jamajka:

Ten "żywy organizm" to moje :DDD Ale powielaj Jamajko, powielaj, nawet jakaś dumna się poczułam, że się spodobało ;)))

......................................................................................... W muzyce nie ma tyle harmonii i radości co w śpiewie ptaków. Wiosna! :)
Onaletlla
Onaletlla wt., 2011-06-28 12:44

Poziom!

Mój ranking najlepszych ;
Felietony - Rodorek, Meg, Magmag i...długo nikt
Wiersze - Ferdynad Głodzik i...długo nikt
Fajne zdjęcia z imprez, widoki, podróże, przyroda - edy, Muminek, Magmag, trochę Meg i ...długo nikt
Fajne zdjęcia z miasta - Gonia, Miro i...długo nikt
Artykuły społeczne - bytek, Rodorek i ...długo nikt
Historia - Meg, Delphinenhaus, Magmag i...długo nikt

Mój ranking zapachaj dziury;
Pierwsze miejsce - AnnaM
Drugie miejsce - redakcja

Onaletlla
Onaletlla wt., 2011-06-28 12:47

Acha i chciałam napisać o tym

@Onaletlla:

Acha i chciałam napisać o tym że najlepsi pojawiają się tutaj od wielkiego dzwonu, a szkoda.

Mara
Mara wt., 2011-06-28 12:47

.

@Onaletlla:

Rodorek, Meg i Lord to najlepsi. szkoda że przestali pisać tyle co dawniej :(
Zapchajdziury ? Coś jest w tym co napisałaś ;)

Onaletlla
Onaletlla wt., 2011-06-28 12:50

Magmag jeszcze moim zdaniem

@Mara:

Magmag jeszcze moim zdaniem nie wolno w żadnym wypadku pominąć.

Roman
Roman sob., 2011-07-02 17:53
Jamajka
Jamajka wt., 2011-06-28 12:48

;))

@Onaletlla:

To czas jeszcze na ranking tych, którzy nic nie piszą, a jedynie kąsają ;))

Onaletlla
Onaletlla wt., 2011-06-28 12:51

Inny ranking; Tych co piszą

@Jamajka:

Inny ranking;
Tych co piszą artykuły , a kąsają.

Muminek
Muminek wt., 2011-06-28 13:07

Chyba muszę dać trochę zdjęć,

@Onaletlla:

Chyba muszę dać trochę zdjęć, aby spróbować podciągnąć się rankingu :-)

Onaletlla
Onaletlla wt., 2011-06-28 13:13

Kolejność jest przypadkowa

@Muminek:

Kolejność jest przypadkowa

Muminek
Muminek wt., 2011-06-28 13:21

O, to mogę już tylko do innej

@Onaletlla:

O, to mogę już tylko do innej kategorii spróbować wystartować.

Ben
Ben wt., 2011-06-28 13:11

Niektóre wymienione przez

Niektóre wymienione przez panią Onaletlla osoby piszą własne blogi tudzież zasilają swoimi artykułami alternatywne portale. Robią to świetnie - czytam z rzadka acz dokładnie - podtrzymując swój niepowtarzalny styl, poczucie humoru tudzież umiejętność obserwacji i wyciągania z niej logicznych tudzież często nieprzewidzianych wniosków.

Pozdrawiam,
Darek

joannadiablo
joannadiablo wt., 2011-06-28 13:58

Ludzie mniej piszą

bo inni coraz częściej zamiast skupić się na treści, skupiają się na osobie która dany tekst napisała. Pełno tu czepialstwa i złośliwości, które stanowią niezły demotywator do dalszego pisania. Galerie z Foto Day są natomiast bardziej " lajtowo" komentowane i popularne słowo "krzywoooooo" bardziej zmobilizuje do poprawy niż wywoła u kogoś niechęć do robienia zdjęć. Brakuje mi tekstów Meg, Rodorek i Ankibee- zawsze gdy zobaczyłam ich nowy tekst leciałam robić kawę, rozsiadałam się wygodnie, okulary na nos i......czytałam, czytałam, czytałam...to było jak obowiązkowa codzienna prasówka.

----------------------------------------------------------------------------
Klarka
Klarka ndz., 2011-07-03 14:58

Może ktoś mi wyjaśni o co

@joannadiablo:

Może ktoś mi wyjaśni o co chodzi w tych awanturach ? Zupełnie się pogubiłam .
Od wczorajszego południa nie ma żadnego nowego artykułu . A może jest to zaplanowany bojkot portalu , o którym nie mam szans się dowiedzieć .
Wprawdzie nie jestem wymieniana wśród autorów , których teksty są oczekiwane w MM-ce, ale czasami coś wrzucę . Co dalej MM-ko? Co dalej Klarko ?... pozdrawiam spod zziębniętej i zapłakanej Warszawy

Jamajka
Jamajka ndz., 2011-07-03 16:24

:)

@Klarka:

Gorzowiak wyjaśnił w czym problem ostatnich dni, więc mi pozostaje tylko dodać, że ja czekam na Ciebie i Twoje teksty zawsze niecierpliwie :)))
Co dalej, Klarko? Pisz, pisz, pisz :)))

Gorzów się ociepla, deszcze i chmurzyska idą precz ;))

Nofik
Nofik wt., 2011-06-28 17:06

Kategoria zagadki - gonia i

Kategoria zagadki - gonia i "długo nikt" .Ona jak nikt zadaje zagadki nie znając sama odpowiedzi na nie. Mistrzostwo świata! Nikt jej nie przeskoczy !

Ferdynand Głodzik
Ferdynand Głodzik wt., 2011-06-28 20:05

Zgadzam się z autorem

Zgadzam się z autorem, że MMka żyje Foto Deyem, czy Foto Deyami. Takie akcje to nic złego, bom sam brał udział w "czymś takim" i moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne. To integracja "społeczno-dziennikarskiej braci". Zgadzam się, że czasem złośliwe komentarze zniechęcają do pisania. Pisane zwłaszcza przez tych, co to głównie komentować potrafią, a artykuły pisać to już niekoniecznie. Trafiają się "nawiedzeni" wizją "zbawienia" tej nieświadomej większości, ale może lepiej nie wywołujmy wilka z lasu. Miarą demokracji jest prawo do bezkarnego gadania głupstw,pod warunkiem, że nie są traktowane poważnie.
Skoro moje wiersze są zauważane i podobają się, mogę się tylko cieszyć i dziękować za życzliwy odbiór. Oczywiście nie czuję się w tej mierze fachowcem i ciągle pracuję nad sobą.

Jest nieźle, a będzie jeszcze nieźlej!
Niuniek
Niuniek wt., 2011-06-28 21:24

najlepsze felietony

pisał Lord i Rodorek. Szkoda że już nie piszą.
Meg pisała pasjonujące artykuły historyczne. Też mi jej brakuje

edy
edy wt., 2011-06-28 22:31

To prawda. Zdjęć na stronie

To prawda. Zdjęć na stronie jest bardzo dużo. Ja choć nigdy nie uczestniczyłem w jakimkolwiek FD,też ich tu trochę zamieszczam.Jednak pisząc na różne tematy trudno ich nie publikować. Wychodzę z założenia, że dodrze jest pokazywać Gorzów. Wiem, że czytają naszą MM-kę mieszkańcy innych miast.Można powiedzieć, że zdjęcia są jakby też promocją naszego miasta. Często podaję też linki do artykułów i zdjęć w naszej MM-ce na naszej klasie i facebooku. A co, niech czytają :) Miasto kuleje z promocją więc trzeba pomóc...:)

Ferdynand Głodzik
Ferdynand Głodzik wt., 2011-06-28 23:11

Nie widzę nic złego w

Nie widzę nic złego w ilustrowaniu tekstu zdjęciami. Wolę jednak, by zdjęcia były dla tekstu, a nie odwrotnie.

Jest nieźle, a będzie jeszcze nieźlej!
Justa
Justa śr., 2011-06-29 07:17

Brak jest wielu dobrych

Brak jest wielu dobrych autorów . Odeszli. Nie dziwię się . Co artykuł to było celowe czepianie się autorów, obrażanie ich i nie okazywanie im szacunku. Redakcja raz reagowała a raz nie i myslę, że atmosfera takiej nagonki zniechęciła ich do wstawia tu swoich artykułów. Moim zdaniem logują się tu niektórzy tylko po to żeby dopiec z zazdrości. Czytam MMG codziennie ale coraz rzadziej z ciekawością.

Justa
Danuta32
Danuta32 śr., 2011-06-29 10:08

Załuje że pani Meg przestała

Załuje że pani Meg przestała pisać a także pan Bronisław.

Mieszkam w Gorzowie piąty rok. Pozdrawiam Danuta
Meg
Meg śr., 2011-06-29 11:36

...dla Red. moderacja

...dla Red. moderacja komentarzy jest zbyt trudna...a sprawdziłam, wystarczy raz dziennie wejść na MM, przelecieć kilka stron komentarzy i w ciągu zaledwie paru minut wyłowić te niecenzuralne...można to zrobić pijąc poranną kawę...wysyłanie zaś linków do Red. w sprawie usuwania kom. mija się z celem...reakcji żadnej, skutek przynosi dzwonienie i wskazanie przysłowiowym palcem, ale chwila, dlaczego my mamy tracić pieniądze na telefony?

Moim Czytelnikom dziękuję za miłe słowa. Nowym Autorom życzę powodzenia. A całej MM tego, aby takie art. jak art, bytka nie musiały się już tu pojawiać.

Kasia76
Kasia76 czw., 2011-06-30 07:49

Pani Meg!

@Meg:

Nie wiem czy rozumiem - nie będzie pani pisać na mm? Szkoda byłoby!

Kasia
Meg
Meg czw., 2011-06-30 09:04

...przecież

@Kasia76:

...przecież piszę...komentarze na temat i to wystarczy....:)

AnnaM
AnnaM śr., 2011-06-29 11:57

Onaletlla

na początku jeździłaś na tych dobrych, a teraz Ci ich brak . Dziwna z Ciebie osoba .
Bytek masz racje czy więcej FD tym więcej będzie wrogów wśród MM-czów .

Pozdrawiam
krzyśku
krzyśku czw., 2011-06-30 15:44

A ja mam takie tam...

...Bytku, na początku przepraszam, że pod Twoim tekstem, ale chyba najbardziej tu pasuje....

Na MMce jestem od lutego. I zdążyłem już poczynić kilka obserwacji.
Ale po kolei.

Mmkowicze.
Krytykujemy innych (mam na myśli polityków), że nic innego nie robią tylko się cały czas kłócą. A my, co? Jesteśmy tacy sami. Każdy ciągnie w swoją stronę. Każdy jest najmądrzejszy. Nikt nie ma zamiaru odpuścić. Zdania innych wcale nie szanujemy, bo nasze musi być na górze. Smutne to. Przez takie zachowania odechciewa się tu w ogóle
zaglądać. Dobrze, że jest tu grupa ludzi, którzy potrafią myśleć, polemizować używając argumentów i co najważniejsze zrobić to z kulturą. Bo normalnym jest, że mamy odmienne zdania. Ale umiejmy to uszanować, nauczmy się o tym rozmawiać, a nie tylko kłócić, oskarżać, obrażać...Ja wiem, że nie da się zadowolić wszystkich, ale może więcej empatii moi drodzy. Poza tym nie musimy się kochać, będzie dobrze, jak chociaż będziemy umieli ze sobą rozmawiać.

Redakcja. Uuuu...temat rzeka. Nawet nie wiem, od czego zacząć. Może od tego, że redakcja nie wywiązuje się z postanowień regulaminu. Jeden z przykładów żeby nie być gołosłownym. Punkt X, pp.3a oraz punkt XII, pp 2. Tyczy się treści obraźliwych i innych takich. Użytkownikowi nie wolno, redakcja ma prawo. Gdyby tylko redakcji zależało
bardziej to sformułowanie ma prawo nie byłoby przeszkodą. Wiem, gdyby było ma obowiązek to można się czepić a tak tylko domniemywać. Zatem ja domniemam, że w redakcji nie ma nikogo, komu zależałoby na tym, aby na MMce był szanowany człowiek, mimo że ukrywający się pod nickiem. Odnoszę wrażenie, że jest to redakcji na rękę. Może taki jest cel. Cel na większą klikalność czy też liczbę odsłon strony. Za to chyba redakcji płacą. Nie zdziwiłbym się gdyby to całe cykliczne zamieszanie było wywoływane właśnie przez redakcję. Inna sprawa to wydawało mi się, że dziennikarz to taki człowiek, który umie obserwować. Przykro mi, ale takowych się nie dopatrzyłem w redakcji. Przecież to, co się dzieje na portalu czy to, o czym mówią ludzie nie jest trudne do rozszyfrowania. Osoba zarządzająca nie powinna mieć z tym problemów. Te wszystkie roszczenia i awantury związane z rzekomym cennikiem za zdjęcia czy teksty spowodowane są tym, że ludzie za wykonanie czegoś potrzebują zapłaty. Z tym, że ta zapłata nie musi mieć formy pieniężnej.
Proponuję podziękować ludziom za przybycie na Foto Day'a, za umieszczenie zdjęć, za napisanie tekstu. To czasami wystarczy. Ludzie potrzebują czuć, że są dostrzegani, że ktoś (w tym przypadku redakcja) widzi ich pracę. Jedno, małe głupie "dziękuję" z ust Szefa może zdziałać cuda. Ale nie dziękuję wypowiedziane używając komentarza czytelnika
czy MM-kowicza jak to miało miejsce na ramach GL. A tu jak na złość jest odwrotnie. Nie dość, że nikt nie podziękuję to jeszcze mam wrażenie, że to wielka łaska, że można uczestniczyć w dobrodziejstwie Foto Day'a. No może i łaska, ale to działa w dwie strony. "My Wam Foto Day, Wy nam zdjęcia" - taka transakcja wiązana. Bo nie oszukujmy się, ale było nie było uzupełniamy zdjęciami bibliotekę GL. Poza tym komentarze "róbcie zdjęcia, bo ja mam za nie trzy stówki" to trochę nie na miejscu są. Moim zdaniem dobry Szef zna granicę, której nie powinien przekroczyć. Nawet, jeśli miało to być dla rozładowania napięcia to chyba nie tędy droga. Co zaś tyczy się Szefa czy Managera...to MM-ka to zespół/grupa ludzi. Ludzi, którym potrzebny jest Szef. Chyba ktoś w redakcji odpowiada za MM-kę, czy się mylę? Z tego, co widzę to albo takie osoby brak, albo tej osobie nie zależy, albo jest nieodpowiednio przygotowana. Jeśli takowa osoba jest to proponuję żeby zmieniła styl zarządzania np, na konsultacyjny według R. Likerta i R.F. Balesa lub kompleksowy (zintegrowany) według Reddina. Jak na razie widzę styl nieingerujący według Lewina-Lipitta-White'a. A to akurat chyba nie koniecznie jest dobrze. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie elementy wspomnianych stylów mogą zostać wprowadzone, ale cześć na pewno. Uważam, że przyczyni się to dobrze zarówno redakcji jak i użytkownikom. I nie chodzi tu o ograniczaniu redakcji czy użytkowników, ale o wyznaczenie kierunku, wytyczenie drogi, lub, chociażby ścieżki, o poprawę komunikacji i choć trochę większe zaangażowanie. A jak nie widać kierunku, drogi to można się szybko zgubić. I widać to dobrze na przykładzie tego, co się ostatnio dzieje. To między innymi przez to ludzie, którzy fajnie piszą, czy chcą cokolwiek robić udzielają się w innych miejscach. Trochę stronią od MM-ki, mimo że wcześniej udzielali się tutaj.
Pozostawiam to do przemyślenia i rozważenia. Choć pewnie komentarz zostanie szybko zmoderowany czy usunięty, podejrzewam że konto również. Bo jak mogłem się ośmielić. Dopuszczam jednak możliwość, że się mylę.
Bądź, co bądź, bardzo miło było Was poznać...

Pozdrawiam.
krzyśku (+piuska:))
(,,,,,,,,,,) kg przecinków do wstawienie w odpowiednie miejsce :DDD

mail do krzyśku kliknij TU
Tomahawk
Tomahawk czw., 2011-06-30 20:11

zgadzam się z autorem

@krzyśku:

sporo w tym racji

Jamajka
Jamajka czw., 2011-06-30 19:24

"Choć pewnie komentarz

"Choć pewnie komentarz zostanie szybko zmoderowany czy usunięty, podejrzewam że konto również. Bo jak mogłem się ośmielić. Dopuszczam jednak możliwość, że się mylę." - Krzyśku, a zmoderował Ci kto kiedy tekst, lub, co ciekawsze - usunął, za zwrócenie uwagi redakcji? Nie sądzę. I szczerze mówiąc nie pierwszy już taki komentarz zauważam i zastanawiam się, jakie ku temu są podstawy, by takie coś pisać?

Jeśli chodzi o Foto Daya - ja tam nie czułam, że jakaś łaska jest, wręcz przeciwnie.

A reszta, to sorry, ale takie wylewanie żalów i pretensji o kasę (bo stale o niej), o podziękowania, o odchodzeniu z MM-ki... O Jezu, to już zaczyna być naprawdę nudne. Nie podoba się komuś - nie musi tu pisać. Oczekuje co chwila pochwał, nagród, podziękowań? A co to kurde, przedszkole jakieś, czy co? Po co tu się pisze, przepraszam, że tak spytam? Po to, by ktoś nas głaskał po głowie i dziękował, czy po to, żeby się z kimś podzielić tematem? Problemem? Pomysłem? Przynajmniej ja tak podchodzę do tematu, jeśli kogoś uraziłam - przepraszam.

Wykład na temat stylu zarządzania? Ech... brak słów.

Mamy fajne narzędzie do zabawy, do dzielenia się swoimi pasjami, do wymiany poglądów, do podjęcia próby zmiany w mieście tego, co nas denerwuje, i nie tylko, a stale narzekamy, marudzimy. Zawsze, kurna, coś.
Może czas przestać się oglądać stale na redakcję i pisać? Tak po prostu? Dla siebie i dla innych. Nie dla pochwał czy podziękowań od redakcji.

edy
edy czw., 2011-06-30 19:49

Dobry komentarz Jamajko :)

@Jamajka:

Dobry komentarz Jamajko :) Popieram w 100%.

Jamajka
Jamajka czw., 2011-06-30 19:54

:))

@edy:

A dziękuję pięknie :))

Elena
Elena czw., 2011-06-30 20:21

Ja zapytałabym te osoby które

Ja zapytałabym te osoby które nie piszą --dlaczego przestały --nie znamy powodów tylko snujemy domysły, które mogą być fałszywe.To jedno. Po drugie zgadzam się poniekąd z autorem. Sama nie mam uzdolnień pisarskich ale prawdą jest że rzucanie paru zdjęć z jednym zdaniem jest jak rozmowa jaskiniowca z jaskiniowcem:D

Elena
Grażka
Grażka pt., 2011-07-01 08:26

Jestem pewna że odejście lub

Jestem pewna że odejście lub publikowanie na wyrywki przez tych którzy stworzyli ten portal spowodowane było nagonkami, podejrzeniami, kpinami, obrażaniem, wyciąganiem brudów przez anonimowe nicki które dązyły do zniszczenia tych autorów.
Portal jest w coraz gorszej kondycji. Redakcja nie panuje nad chaosem i nad moderacją. Krok po kroczku anonimowe nicki które gnębią normalnych autorów usuwają z mmki ludzi którzy mają coś do powiedzenia albo przekazania. Według mnie są to osoby zazdrosne i zawistne które z rozmysłem pozbywają się konkurencji. Zakładaja lewe konta i eliminują.

--Pozdrawiam --
Esttera
Esttera sob., 2011-07-02 10:09

Grażka!

Na przykład Ojciec Wielebny krzysku.
(Edytuję - link do fałszywego bloga usuwam)

Sorrki Meg za klopoty jakie przysprzyłam Ci podaniem do publicznej wiadomości linka do bloga krzyśku, ktory następnie zablokował blog i potem powywalał swoje wpisy i na ich miejsce na tym samym blogu dodał wpis jako by Twój)

Będę świadczyć w sądzie. Złożę zeznania ponieważ bloga krzyśku czytałam i wiem co w nim było. Pomogę a i sama oskarże go o pomówienie mnie.

Monika P. http://pl-pl.facebook.com/people/Monika-Anna-Piotrowska/100002599040975
Ben
Ben pt., 2011-07-01 10:23

MM-ka żyje życiem innych!

MM-ka żyje życiem innych! Ujawnianie adresów blogów bez przyzwolenia autora jest co najmniej niesmaczne! Pan Krzyśku zastrzegł blog a co z innymi? Chce pani, pani Esttero ściągnąć na blogi mm-kowiczów trolle?

Pozdrawiam,
Darek